Maak kennis met online marketing

Online marketing

Vrijwel iedereen zit tegenwoordig online, jouw doelgroep waarschijnlijk ook. Het verschilt alleen waar en wanneer je doelgroep online is. De ene doelgroep bevindt zich vaker op Instagram en de andere vooral op Facebook. Uit onderzoek is gebleken dat maar 6% van de mensen nog nooit op internet is geweest, dat biedt genoeg kansen om je doelgroep hier te bereiken. Een marketingbudget kan je maar één keer uitgeven, doe dat dus goed. Investeer in marketingvormen waarmee de kansen het grootst zijn om je gewenste doel te behalen. 

Bij offline marketing wordt het moeilijk op je precieze doelgroep te targeten, terwijl dat bij online marketing een stuk makkelijker gaat. Je kunt heel specifiek jouw doelgroep benaderen, hiermee maak je optimaal gebruik van je budget. Met de filter kun je filteren op functie, leeftijd en interesses. 

Nog een groot voordeel is dat online alles meetbaar is, je krijgt dus de resultaten beter in kaart en kunt hierop inspelen. Je kunt een online campagne op pauze zetten als je doorhebt dat het niks of weinig oplevert. Pas je strategie aan en pas hem toe op de campagne, zodat je geen onnodige kosten maakt die je geen rendement opleveren. Dit is makkelijk aan te passen in tegenstelling tot offline marketing die vast staat. 

Duurzaamheid en tijd voor de advertentie:

Ook een voordeel is dat je online advertentie langer te zien is, zodra je een advertentie in een magazine plaats en iemand gooit de magazine weg is de advertentie uit het zicht. Net als op website blijft het zichtbaar totdat het verwijderd wordt, je hebt zelf de controle over hoelang een advertentie of marketinginstrument zichtbaar is. Het is dus ook duurzamer om te kiezen voor online marketing, je kunt de advertentie zo vaak opnieuw plaatsen zonder dat het weggooit hoeft te worden.

Kortom genoeg voordelen om zelf te starten met online marketing.

Geef een antwoord

Theme: Overlay by Kaira Extra Text
Cape Town, South Africa